آرشیو کلیپ ها


آرشیو کلیپ ها

"آن ها نخواهند توانست از سد ما عبور کنند"

    شعر: امیت ایلتر

    دکلمه: تونجل کرتیس

    این کلیپ که در جهت ابراز همبستگی بین خلق ها ، علیه دشمن مشترک یعنی امپریالیست ها ، تهیه شده بخشی از یک کنسرت سه ساعته توسط گروه "یوروم" ترکیه می باشد که در دوازدهم ماه جون سال ۲۰۱۰ در استانبول اجرا شده است. در این کلیپ ، "تونجل کرتیس" هنرمند معروف ترکیه شعر پر معنی و بسیار گویای "امیت ایلتر" را در اعتراض به حمله امپریالیسم آمریکا به عراق و اشغال این کشور که تأثیرات بسیار مخرب و مرگباری بر زندگی مردم عراق داشت (و دارد) ، دکلمه کرده است. اصل این کلیپ به زبان ترکی استانبولی است و زیر نویس انگلیسی آن توسط چریکهای فدائی خلق ایران از روی متن فارسی همراه با تصحیحاتی در آن (ضمن انطباق با متن ترکی) صورت گرفته است. به امید آن که این کلیپ در راستای پاسخ به وظايف انترناسیونالیستی ، در سطح هر چه گسترده تری به دست نيرو های مبارز کشور های مختلف برسد.

 




ویدیو کلیپ

در گرامیداشت ۱۶ آذر - روز دانشجو

چریکهای فدایی خلق ایران تقدیم می کنند 

 ۱۶ آذر روز دانشجو گرامی باد!

به دنبال کودتای امپرياليستی ۲۸ مرداد و در شرايطی که ريچارد نيکسون معاون رئيس جمهور آمريکا به ايران سفر کرده بود تا دست در دست شاه شکست مبارزات مردم ما را جشن گرفته و قرار دادهای اسارت بار آمريکا جهت غارت منابع کشور و چپاول دست رنج کارگران و زحمت کشان را به مزدوران اش ديکته نمايد، دانشجويان مبارز دانشگاه تهران با فرياد مرگ بر امپرياليسم به اعتراض برخاسته و دسيسه های رژيم سلطنت و امپرياليسم آمريکا را در مقابل چشم همگان افشاء نمودند.

شاه و اربابان اش خشمگين از اين اعتراض و سرمست از پيروزی کودتای ننگين شان، دانشجويان را به رگبار بستند.

در جريان اين سرکوب وحشيانه سه دانشجوی مبارزدانشکده فنی به نام های مهدی شریعت رضوی، مصطفی بزرگ نیا و احمد قندچی به خون غلطيدند. از آن روز تا کنون ۱۶ آذر به مثابه روز دانشجو و نماد جنبش دانشجویی از طرف دانشجويان مبارز پاس داشته می شود و اين روز هنوز هم چون خاری در چشم دشمنان مردم ايران قرار دارد.


سهم بری نابرابر از ثروت جهان

این ویدئو با تکیه بر آمارهای سازمان ملل و ترسیم نمودارهای مختلف، نشان می دهد که:

تا قبل از ظهور امپرياليسم، در بين مناطق جهان نابرابری کمتری وجود داشت. در 200 سال پیش ثروت کشورهای پیشرفته سرمایه داری تنها سه برابر بیشتر از دیگر مناطق جهان بود.

با ظهور امپریالیسم در اواخر قرن 19 و سیادت انحصارها و سرمایه مالی بر جهان، و بعد تقسیم مناطق مختلف جهان بین کورپوراسیون ها و بنگاه های انحصاری عظیم، تا سالهای 1960 (پایان دوران استعمار کهن)، ثروت کشورهای امپریالیستی به 35 برابر کشورهای تحت سلطه امپریالیسم رسید.

با تبدیل کشورهای سابقاً مستعمره به کشورهای نومستعمره (نظیر ایران) که در ظاهر مستقل ولی همچنان تحت سلطه امپریالیست ها قرار دارند، کشورهای متروپل امروز 80 برابر کشورهای تحت سلطه صاحب ثروت شده اند.

 

این ویدئو گفتگو با یک پسر بچه 12 ساله مصری را نشان می دهد. طرح مسایل سیاسی و اجتماعی مصر، پاسخ هائی که وی به سؤالات می دهد و اظهار نظرش در مورد اخوان المسلمین جلب توجه می کند.
بااین که پحش این گفتگو (مارس 2013) قبل از تحولات اخیر مصر بود ولی با تحولات اخیر و برکنار شدن اخوان المسلمین از قدرت، این ویدئو دوباره مورد توجه قرار گرفته است.
ترجمه و زیر نویس فارسی از چریکهای فدائی خلق ایران.

  www.siahkal.com

به یاد مادران چریک های فدایی خلق ایران

تقدیم به مادران چریکهای فدایی خلق ، به مادرانی که در دامن خود شیر زنان و شیر مردانی را پرورش دادند که با دست زدن به مبارزه مسلحانه جامعه را دگرگون کردند و سازمانی را بنیان گذاشتند که در مسیر پیشرفت خود توانست با توده ها پیوند عمیق یافته و به بزرگترین سازمان کمونیستی ایران تبدیل شود.

 

گفتگو با فریبرز سنجری پیرامون تشدید تحریم‌های اقتصادی

 مصاحبه تلویزیون کومله با رفیق فریبرز سنجری پیرامون تشدید تحریم های اقتصادی

 




بهاران خجسته باد ـ نوروز ۱۳۹۲ خورشیدی

هوا دل‌پذیر شد، گل از خاک بردمید
پرستو به بازگشت زد نغمه‌ امید

به جوش آمده‌ست خون، درون رگ گیاه

بهار خجسته‌ فال، خرامان رسد ز راه


به خویشان، به دوستان، به یاران آشنا

به مردان تیزخشم که پیکار می‌کنند

به آنان که با قلم، تباهی دهر را

به چشم جهانیان پدیدار می‌کنند

بهاران خجسته باد، بهاران خجسته باد


و این بند بندگی، و این بار فقر و جهل

به سرتاسر جهان، به هر صورتی که هست

نگون و گسسته باد، نگون و گسسته باد


به خویشان، به دوستان، به یاران آشنا

به مردان تیزخشم که پیکار می‌کنند

به آنان که با قلم، تباهی دهر را

به چشم جهانیان، پدیدار می‌کنند

بهاران خجسته باد، بهاران خجسته



 

 

 


No comments:

Post a Comment